aluplast
Az aluplast cégfilozófiája
A szigorú termékpolitika, partnereinkkel való szoros együttműködés, rugalmasság és az innováció tett minket azzá amik vagyunk: mindössze néhány év alatt az aluplast lett az egyik legsikeresebb vállalat a szektorban. Az aluplast családi vállalkozásként indult és a jövőben is az fog maradni.
Innováció
A folyamatos fejlesztés és innováció a sikerünk titka. Az aluplast minden évben büszkén mutatja be piacvezető újdonságait. Folyamatosan elemezzük a piaci igényeket, hogy olyan termékeket hozhassunk létre, amik leginkább megfelelnek a kereslet és a vásárlók legmagasabb elvárásainak.
Partnerkapcsolat
Ügyfeleink, partnereink és a teljes aluplast személyzet a szíve és motorja tevékenységünknek. A közeli kapcsolat és együttműködés az aluplast központja és a kisebb üzemek, értékesítési pontok között a világ számos pontján létrehoz egy olyan szinergiát amely mindenkinek az előnyére válik.
Rugalmasság
A rugalmasság a mi legnagyobb erősségünk. A rövid kommunikációs csatornák, az egyszerű hierarchia- és vezetési rendszer lehetővé teszi számunkra, hogy gyorsan és dinamikusan reagálhassunk a vevői igényekre és a piaci körülményekre.
Kompatibilitás
Ez a varázsszó a termékpolitikánkban. Termékcsaládjaink sok közös elemet tartalmaznak, jól kombinálhatók egymással.
Fenntarthatóság és minőség az aluplastnál
Az aluplastnál a minőség a legfontosabb szempont…
- …hogy elérjük a vevői megelégedettség legmagasabb fokát
- …hogy a lehető legjobb ár-érték arányú termékeket biztosíthassuk számukra
- …hogy megőrizzük és kiterjesszük vezető szerepünket a versenyben
- …hogy megteremtsük a lehetőségét és az alapjait a folyamatos fejlődésnek és munkavállalóink előmenetelének.
Cégünk minőség központú szemlélete jól felfedezhető termékeinkben, szolgáltatásainkban, rendszereinkben, folyamatainkban és innovációinkban. Ennek érdekében mindig olyan munkakörnyezet fenntartására törekszünk, amely a hibák megelőzésére és kiváló teljesítményre ösztönzi alkalmazottainkat és beszállítóinkat.
Az aluplast története
1982 a sikertörténet kezdete. Manfred J. Seitz ebben az évben hozza létre az aluplast GmbH-t a németországi Ettlingenben.
1983 a társaság sikeresen veszi az első teljes üzleti évet, és megindul a fejlődés útján.
1989 a cég növekedésének első fontos állomása amikor felvásárolja a bajorországi Golde vállalatot, és ezzel együtt a Golde Ideal elnevezésű kettős tömítésű rendszert. Az alkalmazottak száma 28-ról 70-re emelkedik.
1990 új épületeket vásárolnak Ettlingenben, a termelés és tárolás egységeinek alapterülete a korábbi 4.000 m2-ről 7.000 m2-re nő. Az alkalmazottak létszáma 80-ra emelkedik.
1991 az első lépesek a terjeszkedés érdekében, megalakul a cég első leányvállalata Spanyolországban.
1994 a nürnbergi Fensterbau kiállításon az aluplast bemutatta az Ideal 2000 elnevezésű kéttömítéses új rendszerét, mellyel komoly kihívások elé állítják a konkurenciát. Eközben a cég alapterülete 8.000 m2-re az alkalmazottak létszáma 140-re nő.
1995 a stuttgarti Fensterbau kiállításon bemutatják az Ideal 3000-es középtömítéses rendszerüket. Az új rendszert úgy alkották meg, hogy annak legtöbb eleme kompatibilis legyen az Ideal 2000-es rendszerrel. Ez idő alatt megépül az első külföldi gyár a lengyelországi Poznanban, ezzel a csoport egységeinek alapterülete eléri a 11.000 m2-t a munkavállalók száma a 150-et.
1996 kifejlesztenek egy új redőnyrendszert és toló ablak rendszert. Az alapterület 14.500 m2 az alkalmazottak száma 165.
1997 folytatódik a terjeszkedés az aluplast GmbH felvásárolja az osztrák Intertec ablakgyárat, ezzel piacvezetővé válva Ausztriában. A cég ekkor már a 10 legnagyobb német pvc ablak alapanyag előállító között van, a több mint 200 alkalmazottjával, és évi 100 millió márkás forgalmával.
1999 a stuttgarti Fensterbau-n bemutatják az aluplast Ideal 4000-es kéttömítéses rendszert, mely rendkívül jó szigetelési képességgel bírt a beépítési mélysége 70 mm re nőtt. Az új rendszer sok eleme kompatibilis a 2000-es és 3000-es szériáéval. A németországi Karlsruheben új 65.000 m2-es gyár és raktárépületek építése veszi kezdetét. Elkészül az oroszországi gyár.
2000 a nürnbergi Fensterbau-n bemutatják az új középtömítéses rendszerüket az Ideal 5000 / Ideal 6000-es szériát.
2001 a stuttgarti Fensterbau-n új tolóajtó rendszerrel állnak elő. Az aluplastnál ekkor már 750 ember dolgozik.
2002 a vállalat 20. évfordulója, páratlan sikereket érnek el Európában. Évi 65ezer tonna műanyag feldolgozással, 800 alkalmazottal az ötödik legnagyobb termelők voltak az ágazatban. Lengyelországban újabb gyárat avatnak fel.
2004 az ARD német közszolgálai televízió üzleti magazinműsora fő műsoridőben foglalkozik a cég kiemelkedő sikereivel és páratlan növekedésének okaival. A cég az éves 100.000 tonnás termelésével és 1000 alkalmazottjával Európa szerte megalapozza helyét a top vállalatok között.
2005 újabb történelmi lépés a cég történetében amikor létrejön az aluplast ukrajnai és olaszországi leányvállalata. Eközben Németországban a vállalat székhelye Ettlingenből Karlsruheba költözik az időközben elkészült új irodaházba az A5-ös autópálya mellé. Sikereik gyümölcseként elnyerik a MOE-Award-ot és döntősök a „2005-ös év német vállakozása” címért 350 jónevű cég közül. Elkészül a főhadiszállás melletti új keverőtorony, amely egyedülálló mind technológiai, mind termelékenységi szempontból.
2005-re az aluplast GmbH Európa 4. legnagyobb műanyag ablak és ajtórendszer előállítója évi 110ezer tonna előállítással és 1100 alkalmazottal. Az aluplastnak van eddigre a legtöbb gyára Európában (Németországban, Ausztriában, Lengyelországban, Oroszországban, Ukrajnában, Olaszországban és Nagy-Britanniában).
2006 Az aluplast Európa 3. legnagyobb műanyag profil előállítója lett 10 gyárával és 1400 fős alkalmazotti létszámával valamint 150.000 tonna éves PVC termeléssel. A mintegy 1600 viszonteladó gyártó több mint 10 millió darab aluplast ablakot állít elő évente.
2007 új gyár épül a tengerentúlon, Mexikóban. Az aluplast továbbra is a legjobb német cégek között van, ismét döntős az év vállalkozása megmérettetésben.
2008 az ünneplés éve, ekkor ünnepli a cég 25 éves fennállását.
2009 az aluplast megalkotja az új energeto rendszerét, mely acélmerevítés nélkül készül, áttörést hozva ezzel az adott szegmensben.
2010 a híres energeto rendszert továbbfejlesztik, a csúcskategóriás ablakrendszer hab töltéssel még elképesztőbb hőszigetelő képességekkel rendelkezik.
2011 és 2012-es év újabb elismeréseket és sikereket hozott a cég számára, de ezzel az aluplast sikertörténet még nem ért véget…